PRAWDA CZY FAŁSZ?
Stworzyłam ostatnio pomoc, o której myślałam już bardzo
długo, ale zawsze ciężko mi się było za nią zabrać. Ciągle miałam jakąś
wymówkę: brak czasu, inne pilniejsze prace itp. W końcu sytuacja życiowa
wymusiła na mnie zatrzymanie się na dłuższy czas. Taki czas, gdy nic mnie nie
goniło i nie obarczało obowiązkami sprawił, że miałam duuuuużo wolnego, by w
końcu wziąć się za tworzenie pomocy do pracy. Jedną z nich są karty
„Prawda-fałsz”.
Karty odnoszą się do listy umiejętności prospołecznych wg
Goldsteina. Autor w swoich książkach („Skillstreaming. Kształtowanie młodego
człowieka” i „Skillstreaming. Kształtowanie umiejętności ucznia”) wyróżnił ich
50. Do każdej z nich stworzyłam 10 twierdzeń, które dziecko ma za zadanie
określić jako prawdę lub fałsz. W ten sposób stworzyłam pomoc składającą się z
500 (!) kart. Uwierzcie mi, było z tym sporo pracy, ale było warto!
Karty wykorzystuję w dwóch opcjach. W indywidualnej pracy z
uczniem używamy klamerki, którymi dziecko zaznacza prawidłową odpowiedź (wersję
klamerkową dla młodszych dzieci znajdziecie tu: https://dogadane.blogspot.com/2018/07/badz-grzeczny.html). W pracy grupowej
każdemu dziecku daję znaczki prawdy i fałszu, które podnosi w zależności od
jego odpowiedzi.
M.C.
Komentarze
Prześlij komentarz