Autorzy

Aleksandra Świdzikowska - psycholog, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog

Jestem absolwentką psychologii na UMCS w Lublinie oraz szkolenia I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, a także fanką Rodzicielstwa Bliskości oraz Porozumienia bez Przemocy.
Jestem także spełnioną żoną oraz mamą dwójki bardzo zmyślnych Nygusów ;). Dzięki nim codziennie dowiaduję się jak mało mam cierpliwości i jak dużo jeszcze muszę się nauczyć. Tym co już wiem chętnie się dzielę...

Od dziewięciu lat pracuję  jako psycholog w szkole podstawowej. Mam też kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.  Przekonałam się, że młody człowiek to bardzo wymagający klient. To dzieci codziennie uczą mnie, że nie ma "błyskawicznych patentów", a "złote rady" często się nie sprawdzają. Dzięki nim stale się rozwijam.

Wspieram dzieci i rodziców w budowaniu pozytywnych relacji oraz radzeniu sobie z wyzwaniami rozwojowymi, a tutaj dzielę się wiedzą i doświadczeniem, czasem zupełnie poważnie, a czasem z przymrużeniem oka.





Małgorzata Bojanko (Chwiejczak) – psycholog, oligofrenopedagog

Absolwentka psychologii UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych Poradnictwa psychologicznego i Interwencji Kryzysowej oraz I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.

Pracuję w szkole podstawowej, wcześniej  w przedszkolach. Mam też doświadczenie w pracy z… wojskowymi. Taka różnorodność pozwala mi odnaleźć się w niejednej zawodowej i prywatnej sytuacji ;)

Jednak to praca z dziećmi jest najbliższa memu sercu, a kontakt z nimi ładuje moje baterie. Uwielbiam dziecięce spojrzenie na świat i umiejętność upraszczania tego, co my dorośli niepotrzebnie komplikujemy. W swojej pracy wykorzystuje elementy podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach, psychologii poznawczej, behawioralnej… Aktywnie poszukuję metod i narzędzi, które urozmaiciłyby codzienną pracę z dzieckiem. Pragnę „bawić ucząc i uczyć bawiąc”.  Jednak najważniejsze jest dla mnie podmiotowe traktowanie każdego, kto do mnie przychodzi z pełnym skupieniem nad jego potrzebami i emocjami.

 Wiem jak czasami trudne jest znalezienie sposobu dotarcia do dziecka, wytłumaczenie mu świata dorosłych lub poznanie jego punktu widzenia. Niekiedy brak mi pomysłów co robić. Dlatego dzielę się tu ze swoimi wypróbowanymi narzędziami – może kogoś zainspirują J

Komentarze

Prześlij komentarz