PRAWDA CZY FAŁSZ?

Stworzyłam ostatnio pomoc, o której myślałam już bardzo długo, ale zawsze ciężko mi się było za nią zabrać. Ciągle miałam jakąś wymówkę: brak czasu, inne pilniejsze prace itp. W końcu sytuacja życiowa wymusiła na mnie zatrzymanie się na dłuższy czas. Taki czas, gdy nic mnie nie goniło i nie obarczało obowiązkami sprawił, że miałam duuuuużo wolnego, by w końcu wziąć się za tworzenie pomocy do pracy. Jedną z nich są karty „Prawda-fałsz”.

Karty odnoszą się do listy umiejętności prospołecznych wg Goldsteina. Autor w swoich książkach („Skillstreaming. Kształtowanie młodego człowieka” i „Skillstreaming. Kształtowanie umiejętności ucznia”) wyróżnił ich 50. Do każdej z nich stworzyłam 10 twierdzeń, które dziecko ma za zadanie określić jako prawdę lub fałsz. W ten sposób stworzyłam pomoc składającą się z 500 (!) kart. Uwierzcie mi, było z tym sporo pracy, ale było warto!


Karty wykorzystuję w dwóch opcjach. W indywidualnej pracy z uczniem używamy klamerki, którymi dziecko zaznacza prawidłową odpowiedź (wersję klamerkową dla młodszych dzieci znajdziecie tu: https://dogadane.blogspot.com/2018/07/badz-grzeczny.html). W pracy grupowej każdemu dziecku daję znaczki prawdy i fałszu, które podnosi w zależności od jego odpowiedzi.  

M.C.

Komentarze